Jak kupić? Kontakt Koszyk 0 Produktów 0,00 PLN     Zarejestruj się
 

22 266 84 58
8:00 - 20:00 od Pn. do Pt.
9:00 - 17:00 w Sob.

  Kliknij i wyślij
zapytanie

Kup część
wybierz Swój samochód
1
Marka

2
Model

3
Typ

Szukaj
Jesteś tutaj:

Artykuły

Szybki i tani tuning hamulców - podstawowe modyfikacje

, w kategorii Układ Hamulcowy

Rasowy fan czterech kółek i szybkiej jazdy nawet gdy posiada sprawny układ hamulcowy, wyposażony w nowe, wysokiej jakości części, to zawsze szuka czegoś więcej, bo hamulce nadal zdają się nie być zadowalające. Wówczas taki kierowca przechodzi do ich tuningu. Jak zrobić to szybko, tanio i w miarę efektownie?

 

Szybki i tani tuning hamulcówSzybki i tani tuning hamulcówZacznijmy od tego, że tuning to tak naprawdę temat rzeka. Jak to bywa zwykle z wszelkimi modyfikacjami – można je wprowadzać bez końca. Trzeba jednak zachować zdrowy rozsądek i wyznaczyć granicę, ponieważ nie zawsze największa ilość modyfikacji zapewni nam oczekiwany efekt – wręcz przeciwnie, może niemiło zaskoczyć.

 

Tuning klocków hamulcowych

 

Klocki to prawdopodobnie najtańszy podzespół układu hamulcowego, dlatego ich wymiana może zdecydowanie poprawić hamowanie. Jeżeli chcemy uzyskać wysoki poziom siły hamowania trzeba będzie skorzystać z oferty tych firm, które zaopatrują rynek w części układu hamulcowego dla wyczynowców.

 

Zamontowanie klocków sportowych (tuningowych) pozwoli nie tylko skutecznie zwiększyć siłę hamowania, lecz także pomoże lepiej czuć hamulec i pozbyć się problemów z przegrzewaniem się tarcz. Ponadto klocki sportowe będą szybciej reagować na nacisk pedału hamulca przez kierowcę. Pamiętajmy jednocześnie, że klocki tuningowe nie zdadzą egzaminu w ruchu miejskim, ponieważ wymagają odpowiedniego rozgrzania.

 

Stuningowane tarcze hamulcowe

 

By poprawić skuteczność hamowania i zwiększyć odporność na wysokie temperatury, należy w drugiej kolejności zmodyfikować tarcze hamulcowe. Najtańszym sposobem tuningu tarcz będzie ich wymiana – na tarcze tej samej średnicy, lecz z lepszych jakościowo materiałów i większej powierzchni. Pośród ofert stuningowanych tarcz znajdziemy m.in. tarcz nacinane, nawiercane i wiercone. Do najwyższej jakości tarcz tuningowanych należą te nacinane.

 

Większe hamulce = większe koła

 

Nie zapominajmy, że wymiana hamulców na większe i mocniejsze będzie wymagać od nas kolejnych modyfikacji. Należy przede wszystkim zainwestować w większe koła – z reguły minimum 17''. Siła hamowania będzie wówczas naprawdę odczuwalna.

 

Ponadto miejmy na uwadze, że hamulce po tuningu będą miały nieco negatywny wpływ na trwałość układu zawieszenia, więc warto pomyśleć także nad modyfikacjami jego podstawowych elementów składowych.

Podziel się:
    
    

Artykuły

Wszystkie poradniki >>

Ostatnie komentarze


W mojej Audicy sprawują się wyśmienicie. Cena dość atrakcyjna, szybka wysyłka.

Adam 

Osobiście jestem zadowolony z zakupów. Wraz z tymi tarczami wymieniłem klocki na nowe, cały...

Kamil 

Rewelacyjna jakość, polecam wszystkim produkty TRW!!!

Junak 

Jak za taką cenę to jestem jak najbardziej zadowolony :)

Karol 

Polecane części hamulcowe

Obsługujemy
płatności
platnosci
Sklep internetowy z częściami układu hamulcowego do samochodów Nowe-hamulce.pl
Jeśli chcesz zapytać o naszą ofertę, skontaktuj się z nami telefonicznie bądź mailowo. Nasi konsultanci są dostępni od Pon. do Sob. pod numerem telefonu 22 266 84 58
Najlepsze klocki, tarcze hamulcowe, szczęki oraz bębny hamulcowe w najniższych cenach w Polsce dostępne są tylko w sklepie Nowe-hamulce.pl.