Jak kupić? Kontakt Koszyk 0 Produktów 0,00 PLN     Zarejestruj się
 

22 266 84 58
8:00 - 20:00 od Pn. do Pt.
9:00 - 17:00 w Sob.

  Kliknij i wyślij
zapytanie

Kup część
wybierz Swój samochód
1
Marka

2
Model

3
Typ

Szukaj
Jesteś tutaj:

Artykuły

Zacięta linka hamulca ręcznego – co zrobić?

Hamulec ręczny w samochodzie, zwany także hamulcem postojowym, gwarantuje unieruchomienie samochodu podczas postoju a także spełnia funkcję awaryjnego systemu hamowania. Hamulec ten rzadko boryka się z problemami, ale zdarza się, że dochodzi do niecodziennej awarii. Do najczęstszych należy zaliczyć zacięcie się linki hamulca ręcznego.

 

Zacznijmy od tego, że hamulec postojowy to element, który nie ma co prawda bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo jazdy, ale staje się nieoceniony, gdy np. ruszamy pod górkę lub kiedy chcemy pozostawić samochód na wzniesieniu. Ponadto hamulec ręczny może uratować kierowcę i pasażerów przed wypadkiem w razie awarii hamulców.

 

Dlaczego linka hamulca ręcznego się zacina?

 

Blokowanie się linki hamulca ręcznego spowodowane jest przed dwa czynniki. Pierwszym z nich jest korozja, która wynika z faktu, że linki hamulca postojowego pracują w stosunkowo trudnych warunkach. Drugim powodem zacinania się linki jest przecieranie się jej drutów. Wystarczy, że przetrze się jeden drut i linka będzie się zacinać. Z kolei przetarcie się kolejnych drutów może skutkować trwałym unieruchomieniem hamulca ręcznego.

 

Czy można sprawdzić, że linka się zacina?

 

By sprawdzić czy linka hamulca ręcznego się zacina najlepiej poruszać kilka razy tym elementem. Jeżeli linka będzie się przesuwać a opór podczas jej ciągnięcia będzie wydawał charakterystyczne dźwięki, to można być pewnym, że doszło do przetarcia drutów i czas najwyższy na wymianę linki hamulca postojowego.

 

Nieco inaczej objawia się korozja linki hamulca ręcznego. Jeżeli podczas próby jej rozruszania opór jest cały czas jednakowo duży, to bardzo prawdopodobne, że druty uległy już procesom korozji. Jeżeli opór jest niewielki i druty dopiero zaczęły korodować to można spróbować pozbyć się ognisk korozji np. przy użyciu preparatów smarująco-odrdzewiających.

 

Jak jeszcze można naprawić linkę hamulca ręcznego?

 

Problemu zaciętej linki hamulca można się pozbyć także przy pomocy parafiny w płynie. Preparat ten kupimy niemal w każdej aptece a jego właściwości penetrujące doskonale rozluźniają korodujące miejsca linki hamulca ręcznego. Ponadto do uruchamiania zardzewiałych, zaciętych linek hamulca postojowego będą przydatne także olej silnikowy, przekładniowy czy też płyn hamulcowy.

 

Wymiana linki hamulca ręcznego. Jakiego producenta wybrać?

 

Niezależnie od wieku samochodu warto kupować dobrej jakości linki od sprawdzonych, renomowanych na całym świecie marek. Za najlepszych producentów linek hamulca ręcznego uznaje się obecnie marki TRW, ATE, NK oraz Japanparts i Kager. Użycie linek tych producentów to przede wszystkim gwarancja trwałości oraz dużej odporności linek na korozję.

Podziel się:
    
    

Artykuły

Wszystkie poradniki >>

Ostatnie komentarze


W mojej Audicy sprawują się wyśmienicie. Cena dość atrakcyjna, szybka wysyłka.

Adam 

Osobiście jestem zadowolony z zakupów. Wraz z tymi tarczami wymieniłem klocki na nowe, cały...

Kamil 

Rewelacyjna jakość, polecam wszystkim produkty TRW!!!

Junak 

Jak za taką cenę to jestem jak najbardziej zadowolony :)

Karol 

Polecane części hamulcowe

Obsługujemy
płatności
platnosci
Sklep internetowy z częściami układu hamulcowego do samochodów Nowe-hamulce.pl
Jeśli chcesz zapytać o naszą ofertę, skontaktuj się z nami telefonicznie bądź mailowo. Nasi konsultanci są dostępni od Pon. do Sob. pod numerem telefonu 22 266 84 58
Najlepsze klocki, tarcze hamulcowe, szczęki oraz bębny hamulcowe w najniższych cenach w Polsce dostępne są tylko w sklepie Nowe-hamulce.pl.